نگاه داشتن ایلان ماسک ترافیک کانال ترافیک

نگاه داشتن: ایلان ماسک ترافیک کانال ترافیک رفع ترافیک Elon Musk terafic Tech Culture

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی چرخش پرشتاب بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ روند نزولی بازار سهام روز گذشته عوض کردن کرد و شاخص کل بورس توانست با جهش ۷۸۰ واحدی بار دیگر کانال ۹۷ هزار واحد را فتح کند. علی رغم رش

    چرخش پرشتاب بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    چرخش پرشتاب بورس تهران

    عبارات مهم : بازار

    جنس متفاوت افزایش سهام

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ روند نزولی بازار سهام روز گذشته عوض کردن کرد و شاخص کل بورس توانست با جهش ۷۸۰ واحدی بار دیگر کانال ۹۷ هزار واحد را فتح کند. علی رغم رشدهای ابتدای سال، دیروز معاملات با حجمی اوج انجام شد و در بسیاری از سهم ها شاهد تشکیل صف های خرید بودیم. البته رشد تقاضا در نمادهای بزرگ و وابسته به قیمت دلار صورت گرفت. بررسی ها نشان می دهد با توجه به عوض کردن معادلات در بازار ارز، این بار اعتبار ای تازه می تواند افزایش بازار سهام را با سرعتی متفاوت از سال گذشته رقم بزند.

    چرخش پرشتاب بورس تهران

    چرخش پرشتاب بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران که طی معاملات دو روز ابتدایی هفته جاری بعد از تعطیلات نوروزی به باعث افت ملموس قیمت ها، تمام رشد خود از ابتدای سال را تخلیه کرده بود، روز گذشته شاهد بازگشت سرمایه گذاران به بازار بود. به این ترتیب دیروز شاخص کل سهام با رشد حدود ۷۸۰ واحدی (بیشترین رشد از ۴ دی ۹۶) همراه شد و بار دیگر وارد کانال ۹۷ هزار واحدی شد. این نماگر در حالی رشد بیش از ۸/ ۰ درصدی را به ثبت رساند که شاخص کل هم وزن (با اثرگذاری یکسان نمادها) در مسیری متفاوت با افت ۹۱/ ۰ درصدی مواجه شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز دیروز با ثبت بیشترین رقم از ۴ بهمن سال گذشته به ۱۹۲ میلیارد تومان رسید. در این شرایط، به نظر می رسد عبور قیمت دلار در بازار آزاد از بعضی سطوح قیمتی حساس و ادامه رکوردشکنی های آن اطمینان خاطر بیشتری به فعالان بازار بخشیده هست؛ به طوری که عمده اخبار داخلی که نقش تعیین کننده در جریان معاملات روز گذشته داشت، به گونه ای با زیاد کردن قیمت ارز گره خورده بود.

    واکنش ارزی بورس تهران

    دلار که از میانه های تابستان ۹۶ قدم در مسیر صعودی گذاشته بود، معاملات خود در سال ۹۷ را نیز با جهش محسوس قیمتی شروع کرد. این ارز طی روزهای اخیر ولی رشد پرشتاب تری را تجربه کرد. به این ترتیب بر مبنای بعضی از اخبار غیررسمی، قیمت دلار در معاملات روز دوشنبه به ۶۰۰۰ تومان نیز رسید. در این میان زیاد کردن قیمت دلار اثری اهرمی بر سودآوری شرکت های سهامی دلارمحور دارد و ارزش افزوده ای را از آن سهامداران خود می کند. به عبارت دیگر زیاد کردن قیمت دلار، متضمن رشد سودآوری بسیاری از شرکت های بورسی است که فعالیت گسترده ای در بخش صادرات دارند. به نظر می رسد معامله گران سهام نیز از این عنوان غافل نیستند و بر همین اساس دیروز به گردونه معامله گران سهام شرکت های کالایی پیوستند.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ روند نزولی بازار سهام روز گذشته عوض کردن کرد و شاخص کل بورس توانست با جهش ۷۸۰ واحدی بار دیگر کانال ۹۷ هزار واحد را فتح کند. علی رغم رش

    وضعیتی که موجب شد تا این صنایع بورسی عملکرد مثبتی را به نمایش بگذارند. در حال حاضر نمادهای فعال در گروه های کامودیتی بازار سهام پتروشیمی ها، فلزی ها، معدنی ها، پالایشی ها و…هستند که هر کدام به نوبه خود با نوسانات قیمت ارز درگیر هستند. در این میان هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذار در شرکت های مذکور نیز می توانند از رشد یا افت قیمت دلار اثر بپذیرند. حال نگاهی به جدول بازدهی صنایع بورسی نیز حاکی از رشد شاخص تمامی صنایع درگیر با قیمت دلار در جریان معاملات دیروز هست. بیشترین رشد قیمت در میان کالایی ها نیز به فلزی – معدنی ها و پتروپالایشی ها تخصیص داده شده است پیدا کرد.

    عدم توجه فولادی ها به پیشنهاد اخیر «صمت»

    در شرایطی که در نخستین روز هفته جاری، وزارت صنعت در پیشنهادی خواستار عوض کردن فرمول قیمت گذاری فولادی ها در بورس کالا شده است بود، این امر انتقادات زیادی از سوی فعالان عرصه سهام به دنبال داشت.در این میان بورس کالا طی معاملات روز گذشته خود، شاهد عرضه فلزات بود. در این میان فولاد مبارکه با جهش ۱۲ درصدی قیمت هر تن ورق گرم B در مقایسه با عرضه پیشین خود روبرو شد و هر تن از این محصول ۲ هزار و ۹۲۸ تومان معامله شد.

    چرخش پرشتاب بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    حجم معاملات انجام شده است ورق گرم B نیز از ۸ هزار و ۸۰۰ تن در عرضه های پیشین، دیروز به ۴۸ هزار و ۴۰۰ تن رسید. هر تن ورق گرم C فولاد مبارکه نیز دیروز با رشد ۱۰ درصدی به قیمت ۲ هزار و ۷۰۶ تومان مورد معامله قرار گرفت. دیگر محصولات «فولاد» نیز طی معاملات روز گذشته بورس کالا، وضعیتی مشابه را تجربه کردند. بر این اساس به نظر می رسد جهش سودآوری این شرکت در سال مالی جاری دور از انتظار نباشد. روز یکشنبه نیز هر کیلو سبد میلگرد ذوب آهن اصفهان با رشد حدود ۱۰ درصدی در قیمت ۲۵۶۰ تومان معامله شد.این در حالی است که نمادهای فولادی طی معاملات هفته جاری در پی انتشار نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر پیشنهاد قیمت گذاری محصولات فلزی بر اساس قیمت های دستوری و با فرمول جدید، با افت قیمت همراه شده است بودند. به این ترتیب عرضه های اخیر ذوب آهن و فولاد مبارکه در بورس کالا، حکایت از بی اعتنایی این شرکت ها به نامه مزبور دارد و راه را جهت افزایش این سهام مجددا باز کرده است.

    کاهش فشار بر بازار فلزات با شروع به کار بازارهای جهانی نیز در رشد قیمتی کالایی های بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بی تاثیر نبود. بیانات تازه مدیر جمهور آمریکا در زمینه احتمال فروکش بحران تجاری اخیر میان آمریکا و چین، تا حدودی از فشار بر بازار فلزات کاست. در عین حال در آخر هفته، وزارت خزانه داری آمریکا نام شرکت روسال (از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان) را در فهرست تحریم های این نهاد قرار داد.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛ روند نزولی بازار سهام روز گذشته عوض کردن کرد و شاخص کل بورس توانست با جهش ۷۸۰ واحدی بار دیگر کانال ۹۷ هزار واحد را فتح کند. علی رغم رش

    موضوعی که نگرانی های جدی در زمینه احتمال بروز اخلال در عرضه جهانی آلومینیوم ایجاد کرده هست. دیروز بهای مس با رشد بیش از یک درصدی در سطح ۶۸۳۶ دلار در هر تن مورد معامله قرار گرفت. قیمت آلومینیوم نیز جهش بیش از ۲ درصدی را تجربه کرد و به سطوح بالاتر از ۲۱۰۰ دلار در هر تن رسید.در مجموع در معامله گروه فلزات اساسی، دیروز «فولاد» در سقف مجاز قیمتی مورد معامله قرار داده شد و با صف خرید ۴ میلیون سهمی به معاملات روزانه خود آخر داد. این شرایط موجب شد تا این نماد با تاثیر ۲۱۵ واحدی خود، پیشران مهم شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد. دیگر نمادهای فولادی نیز همزمان با لیدر گروه، رشدهای قابل ملاحظه ای را تجربه کردند.

    توقف اضطراری آتی سکه

    روند صعودی ارز و سکه در بازار نقدی موجب شد تا معاملات بازار آتی سکه طی معاملات روز یکشنبه، با صف خرید همراه شود. بر این اساس نهاد ناظر، معاملات روز گذشته این بازار را متوقف کرد تا تصمیمی جهت مهار نوسانات گرفته شود. مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا در این خصوص بیان کرد با توجه به وقوع نوسانات شدید در بازار سکه طلا و عدم شفافیت اطلاعاتی درخصوص بازار نقدی سکه طلا و مولفه های تاثیرگذار بر قیمت آن همچون قیمت دلار و در نتیجه وجود ابهام قیمتی شدید در بازار این دارایی که بر تصمیم سرمایه گذاران بازار آتی اثر گذاشته و مخاطرات بازار قراردادهای مشتقه را به شدت زیاد کردن داده هست، کمیته آتی در روز یکشنبه با توجه به احراز شرایط اضطراری تصمیم به توقف معاملات مشتقه سکه طلا در روز دوشنبه گرفت. (قیمت هر سکه در قرارداد آتی بورس کالا جهت سررسید دی ماه، روز یکشنبه رقمی بیش از ۲ میلیون تومان را ثبت کرد). در نوسان ارزی اوایل دهه ۹۰ نیز شرکت بورس تصمیمی مشابه اوضاع کنونی جهت این بازار گرفت و محدودیت هایی جهت گرفتن موقعیت خرید در بازار آتی گذاشت. گرچه این اقدام در شرایط کنونی می تواند با کم کردن جذابیت بازار سکه، به بازار سهام یاری کند ولی باید توجه داشت به طور کلی، این نوع مداخلات در روند بازارها؛ نگرانی گسترده ای میان سرمایه گذاران به وجود می آورد.

    چرخش پرشتاب بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    رصد خودرویی ها در بازار دیروز

    نمادهای زیرمجموعه گروه ماشین و ساخت قطعات روز گذشته بدون استثنا در محدوده منفی قیمتی قرار گرفتند. در این خصوص از یکسو به نظر می رسد اهمیت هزینه وقت جهت سرمایه گذاران باعث شده است است تا فعالان بازار، سرمایه گذاری در سهام شرکت های صادرات محور بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را مطلوب تر تلقی کرده و نقدینگی خود را از سهام خودرویی خارج کنند.

    رشد پرشتاب قیمت دلار را می توان عاملی نامطلوب جهت خودرویی ها قلمداد کرد؛ آیا که رشد قیمت دلار باعث زیاد کردن هزینه دلاری شرکت های خودروساز می شود. هر چند این موضوعی، عاملی کوتاه مدت است و بعد از آن دولت مجبور می شود علی رغم میل خود در مسیر تورمی قرار گرفته و زیاد کردن قیمت محصولات این شرکت ها را در برنامه قرار دهد، ولی در حال حاضر رشد قیمت ارز، تاثیر منفی بر روند قیمتی سهام خودرویی به جا می گذارد. همان طور که پیش تر اشاره شد، پررنگ شدن احتمال خروج آمریکا از برجام یکی از بااهمیت ترین ریسک های فعلی بازار سهام هست. در این میان خودرویی ها بیشترین اثر از ریسک های سیاسی را پذیرا هستند.

    عملکرد این صنعت بورسی از ابتدای سال تاکنون نیز این عنوان را به خوبی نشان می دهد. گروه ماشین و ساخت قطعات از ابتدای سال تاکنون زیانی حدود ۱۰ درصد از آن سهامداران خود کرده هست. نگاهی به پیشینه خودرویی ها در سال ۹۴ نیز خود تاکید کننده این عنوان هست. در زمستان ۹۴ بعد از هویدا شدن نشانه های اجرایی شدن برجام بر بازار سهام، خودرویی ها با جذب حجم بالایی از نقدینگی، بازدهی ۲۱۸ درصدی از آن سهامداران خود کردند که در نوع خود بی نظیر بود. حال نیز وضعیتی تصویر آن وقت دیده می شود. ریسک خروج آمریکا از برجام و آینده مبهم قراردادهای خودرویی عاملی در جهت زیاد کردن فشار بیش از پیش عرضه بر نمادهای خودرویی ارزیابی می شود.

    بورس قربانی تصمیمات نادرست

    همان طور که در گزارش پیشین «دنیای اقتصاد» تحت عنوان «فرصت پنهان ریزش بورس» مطرح شد، اصلاح کنونی قیمت سهام با زیاد کردن سطح بازده انتظاری سرمایه گذاران می تواند فرصتی جهت چرخش مثبت مسیر بورس باشد. جهت تحقق این سناریو ولی مورد نیاز است علاوه بر ثبات نسبی قیمت کالاها در بازارهای جهانی، بار دیگر شاهد دخالت های غیرمنطقی و نادرست مقام سیاست گذار نیز نباشیم. پیش از این نیز بعضی غلط های سیاستی دولت همچون دستکاری قیمت سود و دلار و تعرفه گذاری دستوری، مانع از ورود نقدینگی به بازار سهام شد.

    در عین حال باید توجه داشت تاوان این سیاست گذاری های نادرست را کل اقتصاد می پردازد. بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که این سیاست های دستوری در ادامه بعضی تصمیمات و اولویت های نادرست دولت به منظور کنترل تورم، چیزی جز فشار بر تولید داخلی و به تبع آن بازار سهام در بر نخواهد داشت؛ آیا که سرکوب تورم تنها، بازتاب واقعیت را به تاخیر انداخته و در ادامه موج تورمی نیرومند تری را به دنبال دارد. در این میان می توان از رشد نقدینگی در اقتصاد کشور عزیزمان ایران به نحو مطلوبی بهره جست. جهش یکباره نقدینگی از ۵۷۴ هزار میلیارد تومان در سال۹۲ به بیش از ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶، نشان از نابسامانی پولی در کشور دارد.

    باید توجه داشت در صورت ورود نقدینگی به بازار های سفته بازانه همچون بازار ارز یا مسکن، زیاد کردن تورمی امری قطعی خواهد بود. استفاده از ظرفیت های بورس اوراق و سهام ولی راهکاری جایگزین است که نه تنها آثار تورمی کمی را به دنبال دارد، بلکه منجر به زیاد کردن سرمایه گذاری، به کارگیری نیروی کار زیاد و زیاد کردن تولید و صادرات می شود. موضوعی که در نهایت زمینه رشد و رونق اقتصادی را فراهم می آورد. بنابراین سیاست ها باید به سمت و سویی باشد که اثر تورمی حداقل و در عین حال کارآیی بیشتری در بخش تولید داشته باشد.

    واژه های کلیدی: بازار | روز گذشته | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار