نگاه داشتن ایلان ماسک ترافیک کانال ترافیک

نگاه داشتن: ایلان ماسک ترافیک کانال ترافیک رفع ترافیک Elon Musk terafic Tech Culture

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آینده بنزین به کجا می‌رسد؟

    درحالی که مطابق قانون هدفمندی یارانه ها دولت اجازه زیاد کردن قیمت حامل های انرژی را دارد،اما از سال 94 تاکنون تصمیمی جهت عوض کردن قیمت حامل های انرژی از جمله ب

    آینده بنزین به کجا می‌رسد؟

    آینده بنزین به کجا می رسد؟

    عبارات مهم : انرژی

    ایران جزو ۵ کشوری است که بنزین ارزان در جایگاه های سوخت عرضه می کند

    درحالی که مطابق قانون هدفمندی یارانه ها دولت اجازه زیاد کردن قیمت حامل های انرژی را دارد،اما از سال 94 تاکنون تصمیمی جهت عوض کردن قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین صورت نگرفته است.

    آینده بنزین به کجا می‌رسد؟

    به گزارش خبرآنلاین، دیروز به نقل از اعضای کمیسیون تلفیق اعلام شد که تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ که زیاد کردن قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین را با نشانه تامین منابع مالی جهت اشتغالزایی نشانه گذاری کرده،از لایحه بودجه از بین بردن شده است است.

    در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ آمده است با نشانه اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد، با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می شود صددرصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی در سال آینده نسبت به قیمت این حامل ها در ابتدای سال ۹۶ را به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و منابع حاصله را تا سقف ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به شکل وجوه اداره شده است و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کنند.»

    درحالی که مطابق قانون هدفمندی یارانه ها دولت اجازه زیاد کردن قیمت حامل های انرژی را دارد،اما از سال 94 تاکنون تصمیمی جهت عوض کردن قیمت حامل های انرژی از جمله ب

    مکمل این تصمیم، تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ است که در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و با نشانه تحقق عدالت، کم کردن فقط مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم، و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند به دولت اجازه داده در سال ۱۳۹۷ از محل منابع شرکت هدفمند سازی یارانه ها تا مبلغ ۳۷ هزار میلیارد تومان هزینه کند.

    حالا با از بین بردن تبصره ۱۸ عملا آینده نگری ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع از سرجمع درآمدهای آینده نگری شده است دولت در بودجه سال آینده از دست رفته است.اگرچه با از بین بردن این تبصره امکان طرح آن هنگام بررسی لایحه بودجه در مجلس در قالب پیشنهاد وجود دارد،اما اگر آنطور که بعضی نمایندگان مجلس این عنوان را خط قرمز مجلس اعلام کرده اند،کلیت مجلس با زیاد کردن قیمت بنزین مخالفت کنند،افزایش قیمت جهت سال آینده منتفی است.

    اگر قیمت بنزین عوض کردن کند!

    به فرض که دولت بخواهد بر مبنای قانون هدفمندی یارانه ها زیاد کردن قیمت بنزین در دستور کار قرار دهد؛دامنه این عوض کردن چقدر است؟ این سوالی است که بحث داغ این روزهای اقتصاد کشور عزیزمان ایران هست. اگرچه بعضی خبرها حکایت از زیاد کردن قیمت بنزین به لیتری 1500 تومان دارد، ولی هنوز هیچ کدام از مسوولان به صورت رسمی از قیمت های تازه رونمایی نکرده اند.

    آینده بنزین به کجا می‌رسد؟

    کارشناسان شرکت برنامه و بودجه، شوک تورمی ناشی از زیاد کردن قیمت بنزین 1500 تومانی را 1.2 درصد برآورد می کنند، ولی بعضی تحلیلگران اقتصادی در عین حال می گویند تورم انتظاری ناشی از این زیاد کردن قیمت، بیش از 2 درصد خواهد بود.

    هنوز هم رسما مشخص نیست که قیمت بنزین چقدر تعیین شده؛ دایره این زیاد کردن از 1200 تا 1500 تومان در نوسان هست. البته بیشترین نرخی که به گوش می رسد، 1500 تومان به ازای هر لیتر هست.

    درحالی که مطابق قانون هدفمندی یارانه ها دولت اجازه زیاد کردن قیمت حامل های انرژی را دارد،اما از سال 94 تاکنون تصمیمی جهت عوض کردن قیمت حامل های انرژی از جمله ب

    از سوی دیگر بعضی دیگر مانند بیژن حاج محمدرضا، رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت معتقدند: «با توجه به واکنش‌ها و تقاضای مردم در سوخت گیری، باید گفت بنزین ۱۵۰۰ تومانی در توان مردم نیست.»

    وی در مورد قیمت پیشنهادی جهت بنزین عنوان کرد: «به نظر من سقف ۲۰ درصدی جهت زیاد کردن قیمت بنزین مناسب است و چنانچه دولت تصمیم دارد بنزین را گران کند، باید نهایتا قیمت بنزین را ۱۲۰۰ تومان تعیین کند.

    آینده بنزین به کجا می‌رسد؟

    یحیی آل اسحاق، عضو هیات نمایندگان اتاق کشور عزیزمان ایران نیز با اشاره به پرسشها داخلی و خارجی پیش روی دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ اظهار کرد: «افزایش قیمت بنزین باعث کم کردن مصرف شده است و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را زیاد می کند.»

    وی با بیان اینکه مصرف بنزین سیر صعودی داشته هست، یادآور شد: «مصرف بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر در روز رسیده و پرسشها زیست محیطی، ترافیک و بیماری های تنفسی ناشی از آن رو به زیاد کردن هست. از طرفی هم امکانات ارائه سوبسید جهت بنزین به وسیله دولت وجود ندارد و زیاد کردن قیمت بنزین می تواند مصرف آن را کم کردن داده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را زیاد کند.

    موضع مجلس در برابر قیمت بنزین

    محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «باید اصلاحات ساختاری در اقتصاد و صنعت انجام دهیم. جهت مثال اگر مصرف سوخت خودروها به ۶ لیتر در صد کیلومتر کم کردن یابد، اگر قیمت بنزین ۲ برابر هم شود فشاری وارد نمی شود.»

    سید ناصر موسوی لارگانی، نماینه مجلس در خصوص احتمال زیاد کردن قیمت بنزین اظهار کرد: «معمولا در کشورهایی که با رکود اقتصادی مواجه هستند و مردم با مسئله معیشتی روبرو هستند، تلاش می شود قیمت ها ثابت بماند و یک سری یارانه های سبد کالا و سلامت به مردم داده می شود تا این پرسشها باعث سرخوردگی و نارضایتی آن ها نشود.»

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد است «افزایش قیمت بنزین عقلانی نیست و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را جهت زیاد کردن قیمت بنزین ندارد و بعید است که چنین طرحی در منزل ملت تصویب شود.»

    جایگاه سوخت کشور عزیزمان ایران در جهان

    بررسی قیمت های ثبت شده است جهت عرضه بنزین در جایگاه های سوخت کشورهای متفاوت نشان می دهد کشور عزیزمان ایران جزو 5 کشوری است که بنزین ارزان در جایگاه های سوخت عرضه می کند. در حال حاضر با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و زیاد کردن 10 برابری قیمت بنزین از وقت اجرای این قانون، همچنان کشور عزیزمان ایران در میان کشورهایی واقع شده است است که ارزان ترین بنزین را جایگاه های سوخت عرضه می کند.

    بر خلاف بعضی ادعاها قیمت بنزین در حال حاضر در داخل کشور بسیار ارزان تر از قیمت این سوخت در فوب خلیج فارس است.

    براساس داده های انتشار یافته در نشریه آرگوس، قیمت فوب خلیج فارس بنزین معمولی در ۲۱ نوامبر مصادف با ۳۰آبان جهت هر لیتر بیش از ۴۳ سنت است که بر اساس ارز آزاد (۴۲۰۰ تومان) حدود ۱۸۰۰ تومان می شود. همچنین بر اساس ارز مبادله ای (۳۵۰۰ تومان) بیش از ۱۵۰۰ تومان در هر لیتر ارزش دارد. این در حالی است که بنزین معمولی در داخل کشور لیتری هزار تومان و بنزین سوپر (اکتان ۹۵) ۱۲۰۰ تومان به فروش می رسد.

    روزی که امسال نرسید

    پس از انتشار متن بودجه، دولت اظهار نظر رسمی در این راستا نکرد تا هفته گذشته که پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارشی انتشار داده است و نوشت: بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می شود و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز وقت آن مشخص نیست. این لایحه در صورت موافقت مجلس ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد جهت دولت دارد و برنامه ریزی شده است تا این منابع صرف اشتغال شود.

    اما از آنسو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هم به سرعت تصمیم گرفت که به سرعت این زیاد کردن را از متن لایحه بودجه از بین بردن کند.

    به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی در جریان پیگیری به بخش های مربوط به حوزه انرژی از لایحه بودجه ۹۷، اعضای کمیسیون انرژی مجلس با تبصره مربوط به زیاد کردن قیمت حامل های انرژی مخالفت کرده و رای به از بین بردن آن دادند.

    اسدالله قره خانی دیروز گفت که در جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی بندهایی از لایحه بودجه ۹۷ که مربوط به بخش انرژی می شد مورد بررسی قرار داده شد و نمایندگانی از وزارتخانه های نفت، نیرو، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و شرکت برنامه و بودجه نیز در این جلسه حضور داشتند.

    با از بین بردن این تبصره از لایحه بودجه وظیفه بخشی از درآمدهای دولت جهت اشتغالزایی در ابهام است.

    واژه های کلیدی: انرژی | بنزین | منابع | یارانه | کمیسیون | سال آینده | لایحه بودجه | پرداخت یارانه


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار